неділю, 5 лютого 2012 р.

4ервоне - Стоп (2011). Моє сьогоднішнє відкриття

Не те щоб я не знала про їх існування. Знала. І знала, що гурт хороший, бо так казали люди, думці яких я довіряю. Та і скачаний з ex.ua альбом лежав у папці завантажень уже досить давно. Просто руки не доходили, знаєте, як воно буває.


Так от, мені сподобалось. І здивувало.


1. Англійська мова. З восьми пісень - українською лише одна, заголовна. Ні, я не скажу, що дівчинка погано співає. Коли я вперше почула Long time ago Славка Вакарчука, я таки сказала: погано. І то дуже погано. А тут незла американська (наскільки я можу судити) артикуляція і все таке. Але чорт забирай, хіба це принципово? Навіщо співати англійською, якщо так ви стаєте в ряд з рештою англомовних виконавців, серед яких важче загубитись? Не розумію. Мені кортіло почути українське, вибрати українське. Зрештою, коли я вже слухаю музику, яка мені подобається, то інколи байдуже, якою мовою виконується лірика; якщо ви боялись, що вас не зрозуміють англійці чи фіни, то не треба, їм також байдуже; але от поки вас не сприймуть свої, чужої аудиторії просто не завоювати.


2. Власне дівчинка. Не знаю, як у гурті кого звуть - ну вже вибачте, - але дівчинка-солістка незле співає. Чомусь думала, що почую чоловічий вокал. Але знайти дівочий голос набагато легше, я знаю. Якось запитала в товариша, чому його гурт - тоді ще був Serenity Dawn, а зараз навіть не в курсі - промишляє ґроулом. Він відповів: "Ми б і самі раді запросити вокаліста з чистим голосом, але ж такого, сама розумієш, днем з вогнем..." Але знаєте, чоловічих голосів в українській музиці таки бракує. Не хлоп'ячих, а саме чоловічих. Хочеться і все тут...


3. Враження. Асоціації. Оті останні - штука дуже зла і незбагненна. Композиція Popcorn нагадала мені осінню поїздку в Бельгію. Може, просто Фемке розмовляла зі схожими інтонаціями, може у виконавців на думці була така ж загадкова осінь, яка мене зустрічала у Левені,  - не можу сказати напевне. Але у всьому цьому щось є. І я просто обожнюю це відчуття, коли щось у чомусь є...


Усе решта словами не передається. Та й досить: якщо усе на світі передрукувати, то що залишиться в серці?


Іду спати, а ви? Чи хочете про щось поговорити?

1 коментар:

  1. я їх власне давно знаю. але теж давненько випустив з уваги.
    *пішов качати новий альбом*.
    пи.си. а дівчинку їхню всі звуть Нана.

    ВідповістиВидалити