четвер, 28 січня 2016 р.

Як я відновлюю справедливість з допомогою Вікіпедії

Інколи оцими вашими інтернетами ходять дурні помилки. Інколи вони розповзаються так, що не знаєш, звідки виросли ноги і, відповідно, де їх треба рубати.

Тоді я йду у Вікіпедію і виправляю помилку там. Усі ви, любі мої, рано чи пізно заглянете в неї і повірите їй, а не бложичкам і автоперекладеним рефератикам. Адже так? :)

Доміцеле Тарабільдене — литовський графік і ілюстратор книжок. Це вам пошуковик видасть відразу. Але придивіться до тексту: «народився», «жив», «помер». Ось вона, несправедливість. Доміцеле Тарабільдене — жінка.

Я чесно хотіла б знати, звідки з сайту на сайт при описі графічної техніки гратаж перекопійовується така фраза: «Применяет его также литовский график Д.К. Тарабильдене, в частности, он обратился к граттажу при работе над иллюстрациями к книге "Сто народных баллад"» — і, відповідно, те саме в автоперекладі українською.

Розумію, що ні ім'я, ні прізвище цієї литовки не очевидні, якщо ви не в темі. Розумію, що пошук по імені не видасть вам фото крупним планом — хоча, якщо придивитись, то фото в мережі є.

Не розумію, чого, якщо ви в темі, то не можете написати правильно. Не розумію, звідки береться ініціал «К.» (що де-інде пишуть повністю як Казіо, хоча в литовськомовних текстах онлайн мені такого не траплялося) і навіть «Ко.» або знову «Д.».

Я дізналася про шановну пані заслужену діячку мистецтв Литовської РСР минулого року, коли у Вікіпедії відбувався міжнародний конкурс статей CEESpring. Це була справжня «весна народів» Центральної та Східної Європи. Доміцеле Тарабільдене була серед імен, про які литовці просили всіх інших написати статті у своїх Вікіпедіях. (До речі, Європейська весна проводиться щороку з 21 березня по 31 травня, можете приєднуватись). Але тоді якось не склалося написати статтю.

А сьогодні планети зійшлися правильно. Тримайте: https://uk.wikipedia.org/wiki/Доміцеле_Тарабільдене. Підніміть її своїми переглядами в пошуку, будь ласка, може хоч картинка переб'є ту дурість з неправильним родом. Заодно можете поправити щось у тексті, бо переклад українською з литовської, взагалі-то, зовсім не мій профіль.

Так, я знаю, що це не Мішель Обама за рівнем знаменитості, може навіть і на батьківщині. Але я впевнена, що хтось та й спіткнувся об ім'я в попередньому реченні (а то ще хто?).  А, ну і статтю про гратаж теж би хтось іще написав…

Немає коментарів:

Дописати коментар