неділю, 5 лютого 2012 р.

Вікіпедія: працьовитим час убиває, лінивим - економить

Ну от, засиділась за редагуванням статей до півночі.
Ні, не так треба було починати. А то з таким заголовком усі подумають, що я себе працьовиту таким методом розхвалюю. Але як уже є.


Не те щоб я відрізнялась впертістю при виконанні обов’язків. Просто Вікіпедія - це захоплення, а на нього часу не шкода. Чим далі тим більше переконуюсь у глибинній недосконалості української Вікіпедії. Статті зі скороченнями (просто відскановані з друкованих енциклопедій, вочевидь), статті "я-люблю-тебе-гугл-транслейт", статті "мамо-я-тепер-знаю-як-тут-виділяють-заголовки!" (бо там крім назв розділів, більше нічого нема; у Вікі це коректно називають "статті-заготовки", але коли пошуковик видає тобі посилання на Вікі, де нібито є те, що тобі треба, а насправді - шиш, то виникають якось інші мовні асоціації), статті неймовірної давності (вступ країни у блок заплановано на 2005 рік, або щось у такому дусі), статті... Загалом, недоліків - купа, ентузіастів - мало. Їх насправді мало, і, якщо чесно, я навіть не знаю, звідки ті дорослі працюючі люди крають час, аби  щось написати. Я їх поважаю. У країні, у світі, у такий час, коли важливо заробити хліб банально на прожиття, люди, які роблять щось корисне задарма, - просто рідкість.
У мене колись виникла думка: "От якби за це заняття ще й гроші платили, то ліпшої роботи на світі не було б!" Серйозно, хто мене пам'ятає, той пригадає принаймні один випадок, коли я щось виправляла. Ех, треба було йти в коректори:) Але зараз я і є коректор, коректор-волонтер.


Я статті не пишу, тільки редагую. Улюблене заняття - вікіфікація (додавання отих блакитненьких посиланнячок на інші вікі-сторінки) і додавання карток у статті про людей. Здебільшого я і редагую статті про людей - останнім часом чомусь трапляються письменники, журналісти і політики. Статті про політиків вичитувати особливо весело - рідко коли натрапиш на людину, яка працює за професією; у міських радах колишні військові, міліціонери, технологи, інженери - та хто завгодно. Не скажу, що це погано, бо покликання - воно таке, одразу не приходить.Журналісти живуть мало. Письменники мають одну-дві нагороди і тим ситі. Це так, побіжні спостереження.


Виникла ініціатива замінити написання рефератів студентами на написання статей у Вікіпедію. Я усіма руками за - але під строгим контролем. Самі розумієте, що там може статись під напливом теперішніх студентів. Та й контроль хто буде здійснювати? Як копіювати знають всі, як дописати щось вартісне - то і викладачі не в курсі.
Активних авторів Вікі наразі мало. Та й то, вони часто так надовго зависають в обговореннях нових правил, що сумніваєшся, чи вони паралельно ще щось пишуть. Зараз слідкую за обговоренням щодо іменування статей про вулиці - таке не часто побачиш. А ви задумувались, як правильно: Смілянська вулиця чи вулиця Смілянська? Отож-бо. Раптом є пропозиції - пишіть, за це у нас на Вікі не б'ють.


Найбільше моє бажання - бути корисною. Багато сперечаються, чи є сенс у такій енциклопедії, якщо вона часто з недостовірною інформацією. Багато жартують з очей засновника. Але якщо вона виконує моє бажання, то я редагуватиму і далі.


Думаєте, що це реклама? Хочете про це поговорити?

Немає коментарів:

Дописати коментар